top of page
Search

הסיפור הלבן שלי - בינה סמט - שמלות כלה בעיצוב אישי


לכל אחת מכן יש סיפור, הדרך שהיא עברה וחוויות שנאספו לאורך המסע המדהים הזה שנקרא חיים. כל דבר שעברנו הוא חלק ממי שאנחנו, חלק מבחירות שעשינו וחלק מההחלטות שלנו לגבי מי שאנחנו רוצות להיות.


היי, אני בינה סמט,



הסיפור שלי מתחיל אי שם בשנות השמונים, נולדתי הבכורה מבין ארבעה אחים לזוג הורים מדהימים. הבדים, החוטים, מכונות התפירה ויצרת אומנות תמיד היו חלק מהבית. בעיראק סבתא למדה תפירה עילית ואחרי שעלו ארצה סבתא חנה הייתה מעצבת ותופרת בגדים לכל ששת ילדיה, בגדים ליום יום ובעיקר לחגים ושמחות. אמא שמחה (סיסי) קיבלה ממנה את הידיים המקצועיות ואת היצירתיות. היא המשיכה בדרכה של סבתא, ולנו, ארבעת ילדיה היו תמיד את הבגדים המיוחדים שאמא עיצבה לראש השנה, שבועות ופורים.


אני מספרת לכן את כל זה, כי זה חלק ממני. שתי הנשים המיוחדות האלו, הן ההשראה שלי. הייתי יושבת איתן שעות ליד מכונת התפירה, מודדת וגוזרת, תופרת כפתור בחוט ומחט ונותנת לשאיפה לשלמות לחלחל פנימה לתוך הנפש והנשמה שלי.


מאז שאני זוכרת את עצמי (בתוספת סיפורים של סיסי) תמיד שמתי לב למה אנשים לובשים והייתי הסטייליסטית הפרטית של כל המשפחה והחברים. כשהגעתי לתיכון באופן טבעי בחרתי ללמוד במגמת עיצוב אופנה בתיכון בקיבוץ יגור. הלימודים נתנו לי המון כלים טכניים וכבר משם התחלתי את תהליך ההתמקצעות וההתפתחות שלי. אחרי כמה שנים של חיפוש עצמי החלטתי להמשיך עם האש שבוערת בתוכי והתקבלתי ללימודי עיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו בחיפה.



בסוף שנת 2011 אחרי סיום הלימודים פתחתי אם המותג שלי, בינה סמט, הקולקציה הראשונה שלי הגיעה אחרי חודשים ארוכים של פיתוח גזרה נשית, אלגנטית ומחמיאה של בגדי גוף מחטבים. את בגדי הגוף ליוו והשלימו שמלות, חצאיות פליסה וחצאיות מיני.

במקביל נמשכתי לשמלות כלה וראיתי את עצמי מגשימה חלומות לנשים ועוזרת להן להרגיש שלמות עם עצמן ועם מי שהן. עבדתי אצל כמה מהשמות הגדולים בעולם עיצוב שמלות הכלה של ישראל אבל החשש לעשות צעד קדימה תמיד היה ברקע וידעתי שיום אחד זה יקרה, יום אחד אני אגשים את החלום שלי.



את שמלת הכלה הראשונה עיצבתי לחתונה שלי ושל בן זוגי, שותפי לחיים. הוא נתן לי את הכוח, הביטחון והעוצמות להאמין בעצמי ונתן לי מקום של שקט ליצירה אמיתית, להגשים את החלום שלי.


אני מאמינה שכל אחת רוצה להיות מיוחדת, אני חושבת שכל אחת מכן היא אישה מיוחדת, לכל אחת יש הסיפור שלה. לכל אחת יש את שמלת הכלה שהיא רק שלה. שמלת כלה שעוצבה במדויק לגוף שלה ומרגישה ממש כמו חלק ממנה, מעצימה את הגוף ואת הנפש ומציפה אותו בתחושה מדהימה של ריחוף.



אני נהנית מהעשייה היומיומית, באמת שהיא עושה אותי מאושרת. החיוך המיוחד שלכן לבושות בשמלת כלה שעיצבנו יחד, היא הגשמת החלום שלי. אני אוהבת להקשיב לסיפורים שלכן, כל אחת היא עולם שלם ואני מודה לכן על הזכות שאתן נותנות לי לספר את הסיפור הלבן שלכן.

303 views0 comments
bottom of page